top of page

Všeobecné obchodní podmínky

1.  Úvodní ustanovení

1. Zhotovitel je obchodní společností disponující mj. živnostenským oprávněním k montáži a opravě elektrických zařízení, plně způsobilou k plnění předmětu Smlouvy. 

2. Objednatel je osobou plně způsobilou k plnění povinností ujednaných ve Smlouvě.

3. Objednatel má zájem o přiznání dotace z programu Ministerstva životního prostředí „Nová zelená úsporám“ (dále jen „Dotace“), pokud nezaškrtne políčko ANO v záhlaví Smlouvy pod jeho údaji. 

4. Objednatel, kterému dotace nebude přiznána, popř. o Dotaci žádat nebude, a který má přesto zájem na provedení díla zhotovitelem, tuto vůli projeví výslovnou volbu v záhlaví Smlouvy pod jeho údaji zaškrtnutím políčka ANO, kterou potvrzuje svým podpisem Smlouvy.

5. Objednatel, kterému Dotace nebude přiznána, a který v takovém případě nemá zájem na provedení díla zhotovitelem, projeví výslovnou volbu v záhlaví Smlouvy pod jeho údaji zaškrtnutím políčka NE, kterou potvrzuje svým podpisem Smlouvy.

6. V případě, že objednatel zaškrtl políčko NE v záhlaví Smlouvy, doručením platného a účinného rozhodnutí o nepřiznání Dotace pro objednatele zhotoviteli ze strany Ministerstva životního prostředí se Smlouva ruší od počátku a smluvní strany mají povinnost vrátit si dosud poskytnutá plnění s tím, že smluvní strany ujednávají, že zhotovitel má právo si před vrácením plnění od tohoto odečíst oprávněně vynaložené náklady, zejm. na vyřízení žádosti o Dotaci atd.

7. Výslovná volba objednatele v záhlaví Smlouvy pod jeho údaji má vliv na povinnost zhotovitele podat žádost o dotaci, platební podmínky a dobu plnění.

8. Objednatel bere na vědomí, že v případě, že podle právních předpisů platných a účinných v době provádění díla je pro provedení díla nezbytné ohlášení a/nebo získání příslušného rozhodnutí stavebního úřadu, jsou součástí Smlouvy rovněž Zvláštní podmínky, které jsou v takovém případě Přílohou č. 0 Smlouvy.

2.  Předmět Smlouvy

1. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo blíže specifikované na straně 1 v odstavci „Předmět smlouvy“ a objednatel se zavazuje provedené dílo od zhotovitele převzít a zaplatit zhotoviteli cenu blíže specifikovanou v čl. 6 Smlouvy.

2. Dílem dle Smlouvy se rozumí kompletní dodání fotovoltaické elektrárny specifikované na straně 1 v odstavci „Předmět smlouvy“ (dále také jen „zařízení“), včetně výrobků a činností uvedených v „Položkovém rozpočtu“  zhotovitele, který je nedílnou součástí této Smlouvy, v individualizované podobě dle požadavků objednatele.

3. Nabídka obsahuje nad rámec specifikace Díla rozsah Díla dle Smlouvy. V případě rozporů Nabídky a Smlouvy, mají přednost ustanovení Smlouvy.

4. Servisní činnost není předmětem Smlouvy, resp. není součástí Díla, a sjednává se na základě samostatné servisní smlouvy se zhotovitelem.

3.  Provedení díla

1. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo na svůj náklad a nebezpečí s odbornou péčí, v rozsahu a kvalitě podle Smlouvy a v době plnění blíže specifikované v čl. 5 Smlouvy. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo pod svým osobním vedením s tím, že objednatel výslovně souhlasí, aby byly některé části Díla realizovány prostřednictvím subdodávek třetími osobami s odpovídající kvalifikací vybranými zhotovitelem. Zhotovitel není vázán příkazy objednatele ohledně způsobu provádění Díla. 

2. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo v souladu s technickými a právními předpisy platnými v České republice v době provádění Díla. Pro provedení Díla jsou závazné všechny platné normy ČSN. 

3. Zhotovitel je povinen při provádění Díla:

a. plnit podmínky příslušných povolení státních úřadů a požadavky dotčených orgánů a organizací související s realizací Díla;

b. zohlednit vyjádření dotčených orgánů a organizací související s realizací Díla.

4. Zhotovitel se zavazuje průběžně provádět veškeré potřebné zkoušky, měření a atesty k prokázání kvalitativních parametrů předmětu díla.

5. Objednatel má právo kontrolovat provádění Díla a požadovat po zhotoviteli prokázání skutečného stavu provádění Díla kdykoliv v průběhu trvání Smlouvy, avšak nikoliv častěji než 1x týdně a to během kontrolních dnů provádění Díla. 

6. Veškeré doby plnění uvedené ve Smlouvě se prodlužují o dobu, po kterou není možné práce provádět z důvodu nepříznivých povětrnostních podmínek (zejm. při poklesu teploty pod 0 stupňů celsia, námraza, sníh), a po dobu, po kterou není možné smlouvu plnit z důvodu neposkytnutí součinnosti objednatele nebo připravenosti místa plnění, to však pouze za předpokladu, že uvedený důvod bude sdělen, ten který den objednateli písemně a bude o tom pořízen protokol.

4.   Místo plnění

1. Místem plnění se rozumí nemovitost, na kterou bude zařízení, které je předmětem Díla, zhotovitelem instalováno, a která je blíže specifikována v odstavci „Předmět smlouvy“ na straně 1 této Smlouvy.

5.   Doba plnění

1. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo, resp. jeho dílčí části v souladu se Smlouvou, 
a to v následujících termínech (dále jen „Doba plnění“):

a. Dodávka zařízení a nástup na montáž zařízení:

varianta A – do 30 pracovních dnů od zaplacení celkové ceny díla ve smyslu čl. 6 Smlouvy;

varianta B – do 6 měsíců s tím, že doba počíná běžet od 1. dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém došlo k podpisu smlouvy.

b. Ukončení montáže zařízení až po provedení zkoušek a uvedení zařízení do zkušebního provozu: do 5 kalendářních týdnů po nástupu na montáž s tím, že doba počíná běžet po skončení týdne, ve kterém došlo k nástupu na montáž;

c. Předání dokumentace, uvedení zařízení do ověřovacího provozu: do 5 kalendářních týdnů po provedení zkoušek s tím, že doba počíná běžet po skončení týdne, ve kterém došlo k provedení zkoušek;

d. Uvedení do trvalého provozu: do 5 kalendářních týdnů po provedení zkoušek s tím, že doba počíná běžet po skončení týdne, ve kterém došlo k ukončení zkoušek;

e. Předání originálu manuálu k zařízení: do 10 pracovních dní po uhrazení konečné faktury.

2. V případech, kde Smlouva v souvislosti s dobou plnění předpokládá součinnost objednatele, tj. zejména v souvislosti s povinností vyjádřit se k návrhům řešení, projektům, atd., platí, že pokud se objednatel k předloženým návrhům nevyjádří ve lhůtě 7 dnů, platí, že s předloženými návrhy souhlasí a schválil je.

3. Není-li výslovně stanoveno jinak, je zhotovitel oprávněn plnit dříve a povoleno je částečné plnění.

4. Zhotovitel má nárok na přiměřené prodloužení sjednané doby plnění podle svých kapacitních možností, jestliže:

a. se zahájení montáže Díla zdrží či dojde k jejímu přerušení z důvodu na straně objednatele či v příčinné souvislosti s nahodilou událostí, která vznikla nezávisle na vůli zhotovitele a bez jeho zavinění (např. poškození, zničení či odcizení zařízení nebo speciálního nářadí v místě montáže apod.); 

b. je objednatel v prodlení s plněním peněžního závazku vůči zhotoviteli; 

c. vznikne v průběhu přípravy či realizace Díla podezření na přítomnost nebezpečných materiálů (např. azbest), a to až do doby, než bude proveden odborný test a než Objednatel, v případě výskytu, zajistí na své náklady příslušná nápravná opatření, pokud se smluvní strany nedomluví jinak.

d. Dojde k prokazatelnému prodlení na straně dodavatele jednotlivých součástí nebo komponent Díla s tím, že v takovém případě se doba plnění prodlužuje o dobu, po kterou bude dodavatel zhotovitele v prodlení s dodáním potřebných komponent pro realizaci Díla. 

6.  Cena

1. Smluvní strany ujednaly, že cena za Dílo je určena na základě položkového rozpočtu, který je součástí Smlouvy, ve kterém je rovněž uvedena celková cena za Dílo včetně DPH v zákonné výši (dále jen „Cena“).

2. Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli za Dílo provedené v souladu se Smlouvou Cenu Díla.

3. Cena za Dílo je cenou smluvní v souladu se zákonem č. 526/1990 Sb., zákona o cenách, v aktuálním znění. Výše celkové ceny s DPH se upraví o případnou změnu v sazbě DPH. Plátce, pro kterého je plnění uskutečněno, je povinen doplnit a přiznat výši daně podle § 92a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH.

4. Objednatel bere na vědomí, že během přípravy prací na Díle (detailní zaměření) mohou být zjištěny tak výrazné odchylky od standardního provedení budovy (např. nevhodný sklon, nestabilní podloží, … atd.), že může vyjít najevo, že daný skutečný stav neumožní realizaci sjednaného typu zařízení bez dodatečných a nákladných úprav. V takovém případě zhotovitel navrhne optimální řešení a bude uzavřen dodatek ke Smlouvě, který bude zohledňovat nutné změny předmětu Díla, jakož i příslušnou změny Ceny a termínů dodání Díla. Nedojde-li k dohodě ohledně těchto otázek, je zhotovitel oprávněn od Smlouvy odstoupit. 

5. V případě, že dojde k průtahům při realizaci Díla z důvodů na straně objednatele, má zhotovitel právo na odpovídající navýšení ceny Díla. 

7.   Platební podmínky

1. Cena bude objednatelem placena způsobem níže uvedeným, a to vždy na základě zálohové faktury nebo faktury-daňového dokladu či vyúčtování zhotovitele na účet zhotovitele uvedený v záhlaví Smlouvy, příp. na příslušné faktuře: 

varianta A – objednatel zhotoviteli zaplatí 1 celkovou fakturu na celkovou cenu za Dílo ve smyslu čl. 6 Smlouvy oproti faktuře zhotovitele do dne splatnosti faktury;

varianta B – objednatel zhotoviteli zaplatí 2 dílčí faktury: 

první zálohu na 70 % Ceny Díla po podpisu Smlouvy do dne splatnosti faktury vystavené zhotovitelem, a druhou fakturu na 30 % Ceny Díla po dokončení montážních prací do dne splatnosti faktury vystavené zhotovitelem, ke které bude přiložen protokol o dokončení montážních prací.

2. Konečné vyúčtování Ceny bude provedeno zhotovitelem do 10 dnů po dokončení a předání zařízení do trvalého provozu. Konečná faktura představuje rozdíl mezi smluvní cenou a dílčími plněními, vznikne-li takový rozdíl.

3. Smluvní strany se dohodly, že Dílo bude zhotovitelem objednateli dodáno ve formě dílčích plnění dle § 21 odst. 9 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, přičemž Smluvní strany sjednávají rozsah dílčích plnění. Platí pouze pro variantu B.

4. Ve fakturách dílčích plnění a/nebo konečné faktuře bude vyúčtována daň z přidané hodnoty.

5. Splatnost faktur dle této Smlouvy se sjednává na 14 dnů ode dne vystavení příslušné faktury. Faktura bude považována za uhrazenou okamžikem připsání dlužné částky na účet zhotovitele uvedený v záhlaví Smlouvy, popř. na faktuře. 

6. Eventuální vícepráce nad rámec předmětu Díla dle této Smlouvy, vyplývající z dodatečných požadavků objednatele, zhotovitel provede za předem odsouhlasených podmínek a v dohodnutých termínech, přičemž strany sjednávají, že za účelem dojednání takovýchto víceprací postačí, pokud bude rozsah a nacenění daných víceprací jakož i časová náročnost schválena prostřednictvím protokolu, pokud se smluvní strany v tom kterém případě nedohodnou jinak. 

7. Pokud v důsledku nesprávného užití objednatel nebo třetí osoba, která není poddodavatelem zhotovitele, pohybující se na místě provádění Díla poškodí, pošpiní nebo jiným způsobem znemožní provoz zařízení v průběhu provádění Díla, je zhotovitel oprávněn odstranění následků poškození či jiného zásahu do Díla účtovat jako vícepráce s tím, že montážní práce budou účtovány dle hodinové zúčtovací sazby HZS (1000 Kč bez DPH) včetně dopravy. O pracích nad rámec bude sepsán protokol podepsaný oběma smluvními stranami. V případě potřeby výměny materiálu na Díle z takového důvodu si zhotovitel bude účtovat doloženou pořizovací cenu materiálu navýšenou o 10 %.

8. Při pozdní úhradě kterékoliv faktury za Dílo o více než 10 pracovních dnů po termínu splatnosti, budou termíny uvedené v článku 5. Smlouvy prodlouženy o příslušný počet dní, po které je objednatel v prodlení s úhradou faktury. V případě prodlení s úhradou faktury o více jak třicet dní pozbývají termíny uvedené v článku 5. Smlouvy platnost a doba plnění Díla bude řešena dodatkem ke Smlouvě. V případě, že k zahájení jednání o dodatku ke Smlouvě ohledně podmínek stanovení nových termínů nedojde ze strany objednatele během následujících 15 dní po uplynutí třicetidenního prodlení s úhradou dlužných částek, je zhotovitel oprávněn od smlouvy odstoupit. 

8.  Požadavky na připravenost místa plnění

1. Objednatel je povinen v dohodnutém termínu dát zhotoviteli k dispozici hotový, plně zatížitelný přívod elektrické energie za účelem provedení zkušebních testů zařízení. Celková spotřeba elektrické energie jde k tíži objednatele.

2. Objednatel je povinen vykonat stavební připravenost podle Přílohy č.1. Nebude-li stavební připravenost vykonaná, vyhrazuje si zhotovitel právo na vykonání těchto více prací a doúčtování nadbytečně použitého materiálu podle skutečnosti.

3. Stavební připravenost není potřeba vykonat, je-li tato položka zaúčtovaná jako součást objednávky.

 

9. Vlastnické právo

1. Objednateli nabývá vlastnické právo na zařízení jeho převzetím a úplným zaplacením Ceny Díla podle této Smlouvy. Stejným okamžikem přechází na objednatele i nebezpečí škody na věci, která je předmětem Díla. 

10.   Předání a převzetí díla

1. Nejpozději v poslední den Doby plnění vyzve zhotovitel písemně objednatele k převzetí Díla v místě provádění Díla. 

2. Objednatel převezme provedené Dílo v místě provádění Díla do 3 pracovních dnů od doručení písemného oznámení zhotovitele o dokončení provádění Díla. Smluvní strany sjednávají, že pro tento případ se za písemnou formu považuje i komunikace e-mailem na adresu uvedenou v záhlaví této Smlouvy.

3. O předání provedeného Díla zhotovitelem a převzetí provedeného Díla objednatelem vytvoří smluvní strany předávací protokol, který bude obsahovat i případné výhrady objednatele a tvrzené vady společně s termíny jejich odstranění, které v jednotlivých případech nebudou kratší než 15 (patnáct) pracovních dní. 

4. Současně s Dílem je zhotovitel povinen předat objednateli veškeré dokumenty, plány a jiné listiny, které zhotovitel získal nebo měl získat v souvislosti s Dílem či jeho provedením, které osvědčují jakost, funkčnost a provozuschopnost Díla, to vše ve dvou stejnopisech, jmenovitě:

a. dokumentace skutečného provedení Díla;

b. zápisy a osvědčení použitých materiálů (atesty, certifikáty);

c. záruční list na zařízení a jeho jednotlivé komponenty;

5. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí Díla pro vady či nedodělky, které samy o sobě nebo v úhrnu brání řádnému užívání Díla. Existence jiných drobných a ojedinělých vad není důvodem k tomu, aby objednatel převzetí díla odmítl. Z hlediska povinnosti objednatele zaplatit cenu Díla je Smlouva naplněna i tehdy, pokud zařízení bylo v rámci postupu posuzování shody shledáno bezpečným, ale není jej možné bezpečně provozovat výhradně z důvodů na straně objednatele, jakož i tehdy, nepřevezme-li objednatel zařízení bez vážného důvodu.

6. Zhotovitel splní svou povinnost provést Dílo jeho dokončením v rozsahu dle Smlouvy a předáním Díla objednateli písemným protokolem podepsaným oběma Smluvními stranami.

7. Dílo nemůže být po domluvě převzato po částech.

 

11.  Povinnosti a prohlášení zhotovitele

1. Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu plnění podle Smlouvy.

2. Zhotovitel potvrzuje, že se detailně seznámil s rozsahem a povahou Díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci Díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné pro realizaci díla za dohodnutou smluvní Cenu.

3. Zhotovitel je povinen pravidelně informovat objednatele o stavu prováděného Díla a na vyžádání objednatele provedené v souladu se Smlouvou prokázat objednateli skutečný stav prováděného Díla. 

4. Zhotovitel se v souvislosti s prováděním Díla zavazuje, že: 

a. po dobu provádění díla bude mít sjednáno platné a účinné pojištění odpovědnosti ve výši odpovídající Ceně za Dílo, to platí i pro veškeré poddodavatele zhotovitele.

b. pro objednatele vyhotoví žádost o Dotaci a žádost jménem objednatele podá, v souladu s podmínkami dotačního programu, a to pouze v případě, že objednatel zaškrtl políčko ANO – mám zájem o podání žádosti o dotace.

c. zajistí připojení dokončeného zařízení k elektrické síti v místě plnění s příslušným distributorem.

d. vypracuje manuál k zařízení, předá objednateli ve lhůtě uvedené ve Smlouvě, a v případě, že to bude s ohledem na rozsah, složitost anebo z jiných důvodů nezbytné, provede školení objednatele. 

e. zajistí, že veškerá elektrická zařízení, která jsou součástí Díla, byla před uvedením do provozu vybavena bezpečnostními nápisy a štítky předepsanými pro tato zařízení příslušnými zařizovacími nebo předmětovými normami.

f. zajistí, že nebude použit žádný materiál, o kterém je známo, že je škodlivý, stejně zajistí použití pouze výrobků s odpovídajícími průvodními doklady či certifikací.

g. odpovídá za pořádek a čistotu na místě plnění, které bylo zhotoviteli předáno objednatelem dle Smlouvy, a je povinen na své náklady odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi. Úklid předaných prostor provádí po každém pracovním dni.

h. bude dodržovat bezpečnostní, hygienické, požární předpisy, stejně jako předpisy na ochranu životního prostředí, v místě provádění Díla.

i. se seznámí s riziky v místě provádění Díla, upozorní na ně své pracovníky a další jím sjednané zhotovitele a zvolí způsob ochrany a prevence proti úrazům a jinému poškození zdraví.

j. upozorní objednatele na všechny okolnosti, které by mohly vést při jeho činnosti v místě provádění Díla k ohrožení života a zdraví pracovníků objednatele nebo dalších osob.

k. upozorní objednatele na všechny okolnosti, které by mohly při jeho činnosti v místě provádění Díla vést k ohrožení provozu nebo ohrožení bezpečného stavu technických zařízení a objektů.

l. upozorní objednatele o přítomnosti svých poddodavatelů, kteří s jeho vědomím a na jeho objednávku budou pracovat v místě provádění Díla.

m. v případě úrazu pracovníka zhotovitele, vyšetří a sepíše záznam o úrazu vedoucí pracovník zhotovitele ve spolupráci s odpovědným pracovníkem objednatele, bude-li jím objednatel disponovat.

n. zajistí vlastní dozor nad bezpečností práce. Zhotovitel se zavazuje vybavit sebe a své pracovníky ochrannými prostředky podle profesí a činností a rizik na pracovištích objednatele. Objednatel je povinen seznámit zhotovitele s režimem objektu objednatele. O tomto seznámení bude sepsán zápis. Zhotovitel seznámí s režimem a riziky své pracovníky, proškolí je a určí způsob ochrany a prevence proti úrazům a jinému poškození zdraví.

1. Nejpozději do 7 kalendářních dnů po předání a převzetí Díla je zhotovitel povinen zcela vyklidit staveniště a vyklizené jej předat objednateli včetně všech případně zapůjčených klíčů, vstupů od bran atd.

 

12.  Povinnosti a prohlášení objednatele

1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli Cenu podle této Smlouvy. 

2. Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli součinnost nezbytnou pro provedení Díla dle Smlouvy, a to zejména:

a. poskytnou veškerou nezbytnou součinnost zhotoviteli pro splnění jeho povinnosti připojit zařízení k elektrické síti a získat příslušnou licenci.

b. předat zhotoviteli místo plnění a zpřístupnit uzamčené prostory, je-li to potřebné k provedení Díla. 

c. zajistí zhotoviteli přístup k přípojkám elektrické energie a vody a umožní jejich bezplatný odběr potřebný pro provedení Díla po celou dobu provádění díla. 

d. zajistit zhotoviteli přístup do místa plnění Díla a umožnit mu provádění prací v pracovní dny včetně sobot, a to v rozmezí od 7.00 do 21.00 hod.

5. V případě potřeby užití místa plnění Díla objednatelem nebo dalším subjektem v průběhu provádění Díla až do předání Díla do vlastnictví objednatele je objednatel povinen rozsah prací či užití jím či třetí stranou písemně zaznamenat do protokolu a neodkladně o této skutečnosti informovat zhotovitele zasláním protokolu. 

6. Objednatel prohlašuje, že je oprávněn udělit a uděluje zhotoviteli právo vstupu do místa plnění, v kterých bude prováděno Dílo.

7. Objednatel prohlašuje, že Dílo bude používat pouze pro soukromé účely.

8. Objednatel výslovně prohlašuje, že výkon, nastavení a přesné umístění zařízení byly zvoleny na výslovné přání objednatele.

9. Objednatel prohlašuje, že byl poučen o tom a souhlasí s tím, že zhotovitel nenese jakoukoli odpovědnost za vliv zařízení na statiku místa plnění, stejně jako montáže zařízení, přičemž vzal na vědomí, že případnou analýzu statiky místa plnění si musí zajistit sám na své náklady.

10. Objednatel výslovně prohlašuje, že byl řádně seznámen s veškerými pokyny pro přípravu místa plnění na instalaci zařízení.

11. V případě porušení jakýchkoliv smluvních povinností objednatele je zhotovitel oprávněn přerušit plnění Smlouvy a přiměřeně prodloužit sjednané doby plnění s přihlédnutím ke svým kapacitním možnostem a dalším závazkům. Zhotovitel po tuto dobu není v prodlení. Nové termíny plnění zhotovitel písemně oznámí objednateli.

12. Objednatel prohlašuje, že není plátce DPH, v případě, že v záhlaví Smlouvy neuvedl své DIČ, v případě, že uvedl, prohlašuje, že je plátce DPH.

13. Záruka za jakost Díla, odpovědnost za vady Díla

1. Objednatel má vůči zhotoviteli práva z vadného plnění, a nad rámec toho zhotovitel poskytuje záruku za jakost.

2. Pro případ, že objednatel je spotřebitelem, je součástí Smlouvy dokument Práva spotřebitele, který tvoří přílohu této Smlouvy. V případě rozporů mezi Smlouvou a dokumentem Práva spotřebitele má vždy přednost ustanovení příznivější pro spotřebitele.

Záruka za jakost

3. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost Díla ve smyslu ust. §2113 a násl. OZ. Záruční doba na celé Dílo je 60 měsíců a počíná běžet okamžikem převzetí Díla objednatelem s výhradami uvedenými v tomto článku. Pokud si objednatel nepřiplatí dle ceníků za prodlouženou záruku.

4.  Záruka za jakost se nevztahuje na výměnu součástí s ukončenou dobou jejich životnosti (dle záručního listu výrobce) včetně, mimo jiné spotřebního materiálu, nebo škod či vad na zařízení nebo jeho součástí vzniklých v důsledku běžného opotřebení, poškození v důsledku vandalismu, neodborným a nebo nesprávným zacházením či používáním, nedbalosti, nehody, působením vlhka, nadměrným znečištěním, ohněm, kolísáním napětí el. proudu vyšším než 5%, elektrickými či elektromagnetickými vlivy, poklesem budovy, abnormálních teplotních podmínek, poškození z důvodu práce, opravy, změny, opravy nebo výměny jakýchkoliv součástí jinými osobami bez předchozího souhlasu zhotovitele či jinými vnějšími vlivy. Zařízení a veškeré jeho součásti budou vždy uloženy, provozovány a udržovány řádně a v souladu s pokyny zhotovitele. Pokyny doplníme do manuálu a předáme klientovi s manuálem k FVE

5. Záruka za jakost zaniká v případě jakéhokoliv zásahu objednatele či třetí osoby neautorizované zhotovitelem do zařízení.

6. Záruky na jednotlivé komponenty stanovené výrobcem:

Práva z vadného plnění

7. Dílo je vadné, neodpovídá-li Smlouvě.

8. Zhotoviteli vznikají povinnosti z vadného plnění v případě, že dílo má při předání vadu. Pro účely tohoto pododstavce Smlouvy „Práva z vadného plnění“ se záruční dobou rozumí doba 60 měsíců.

9. Po zjištění vady, objednatel neprodleně písemně oznámí zhotoviteli vadu, který je povinen zahájit práce na odstranění vady do 15 pracovních dnů od doručení písemné výzvy objednatele.

10. Opravy Díla neprodlužují záruční dobu, pokud oprava vady nevyřadila zařízení z provozu. V případě vyřazení z provozu se záruka prodlouží o dobu, kdy bylo zařízení vyřazeno z provozu.

11. Zhotovitel odpovídá za vady, které má Dílo v době jeho odevzdání a převzetí, a to po celou dobu záruky. Zhotovitel rovněž odpovídá za vady, které se vyskytnou po předání Díla kdykoliv v záruční době, a které mají původ ve vadě materiálu, chybném nebo nevhodném technologickém postupu a nekvalitním provedení Díla.

12. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly způsobeny objednatelem tím, že Dílo nebo jeho součást užíval v rozporu s účelem, pro který bylo zhotoveno, v rozporu s návody k obsluze a údržbě daného zařízení nebo které vznikly v důsledku jiného protiprávního jednání Objednatele nebo jakýchkoliv třetích osob.

13. Záruční odpovědnost zhotovitele se nevztahuje na ty vady, které se projeví či budou reklamovány po uplynutí 30. dne od odeslání upomínky zhotovitele k zaplacení jakékoliv jeho splatné peněžité pohledávky vůči objednateli, pokud pohledávka souvisí s Dílem a objednatel ji nezaplatí ani ve lhůtě 30 dnů od odeslání upomínky Zhotovitele.

14. Smluvní strany odpovídají za škody způsobené druhé smluvní straně či třetí osobě v rozsahu a za podmínek stanovených v OZ. Strany se dohodly na limitaci odpovědnosti zhotovitele za škodu tak, že maximální odpovědnost zhotovitele za souhrn jakýchkoli škod je omezena do výše sjednané ceny Díla.

15. Dílo poskytuje pouze takovou bezpečnost, kterou lze od zařízení očekávat na základě norem a předpisů týkajících se konstrukce zařízení platných v době uzavření Smlouvy. Odborný servis zhotovitele je základním předpokladem pro udržení bezpečného provozu zařízení.

14.  Zajištění smluvních vztahů

1. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení objednatele s úhradou jakýchkoliv finančních závazků dle této Smlouvy má zhotovitel nárok na smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky (bez DPH), a to za každý, byť započatý den prodlení s úhradou dluhu.

2. Pro případ neodstranění vad Díla zhotovitelem ve stanoveném termínu sjednávají smluvní strany smluvní pokutu ve výši 500 Kč za každý případ a započatý den prodlení.

3. Smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dílčí ceny Díla (bez DPH) za každý den prodlení, max. však 5 %, je povinen zaplatit zhotovitel objednateli, je-li zhotovitel v prodlení se sjednanou dobou montáže, objednatel pak tehdy, pokud neumožní zhotoviteli ve sjednané době zahájit práce či v nich řádně pokračovat. Právo požadovat tuto smluvní pokutu ztrácí ta smluvní strana, která k prodlení druhé smluvní strany porušením některého ze svých závazků přispěla.

4. Pokud objednatel bez předchozí písemné dohody se zhotovitelem začne zařízení fakticky užívat před jeho převzetím, vznikne zhotoviteli nárok na smluvní pokutu ve výši Kč 5.000 Kč za každé takové použití. Zhotovitel v daném případě neodpovídá za jakoukoliv škodu, která by v souvislosti s tím vznikla.

5.  Smluvní strany ujednávají, že smluvní pokuty či úroky dle Smlouvy jsou splatné okamžikem, kdy na ně vznikne nárok.

15.  Ukončení smluvního vztahu

1. Smlouva je uzavřena na dobu určitou a její platnost končí splněním předmětu Smlouvy a uhrazením všech plateb upravených a předvídaných Smlouvou.

2. V případě, že se objednatel dostane do prodlení delší než 30 dní ve vztahu k: 

a. jakémukoli peněžitému plnění dle Smlouvy; 

b. jakémukoli nepeněžitému plnění dle Smlouvy, zejména pak poskytnutí součinnosti, jež je nezbytná k řádnému provádění Díla; 

c. v případě, že objednatel neprovede doporučená nápravná opatření (likvidaci) nebezpečných látek v případech předvídaných Smlouvou, je zhotovitel oprávněn od Smlouvy odstoupit. Totéž platí, pokud objednatel poruší Smlouvu jinak, a to podstatným způsobem.

3. V případě, že zhotovitel:

a. poruší Smlouvu podstatným způsobem;

b. se dostane do prodlení s dokončením Díla delším než 30 pracovních dní;

c. se dostane do prodlení se zahájením prací na Díle delším než 15 pracovních dní; je objednatel oprávněn od Smlouvy odstoupit.

4. Zhotovitel je dále oprávněn odstoupit v případě, že vyjdou najevo okolnosti uvedené v čl. 6 odst. 6.4. Smlouvy.

5. Smluvní strany sjednávají, že v případě, že dojde v době plnění této Smlouvy k prokazatelnému navýšení ceny materiálu o více než 10 % oproti cenám, z nichž zhotovitel vycházel v době zpracování Nabídky, má zhotovitel právo vyvolat jednání o uzavření dodatku ke Smlouvě, kterým bude upravena konečná cena Díla tak, aby odrážela předmětný cenový posun stavebních materiálů. Pokud nedojde k uzavření takového dodatku ve lhůtě jednoho měsíce od doručení výzvy k zahájení takových jednání objednateli, je zhotovitel oprávněn od Smlouvy odstoupit. 

6. V případě ukončení Smlouvy odstoupením dle tohoto článku Smlouvy mezi sebou smluvní strany provedou bez zbytečného odkladu vyúčtování. Pro účely takového vyúčtování se sjednává, že zhotovitel má nárok na úhradu prokazatelných a účelně vynaložených nákladů, jež na provedení Díla k okamžiku ukončení Smlouvy vynaložil, nebo které ještě vynaloží na základě smluv dříve uzavřených se svými poddodavateli za účelem plnění svých závazků vůči objednateli, a to včetně hodnoty dodaného materiálu. Na tyto náklady vystaví zhotovitel fakturu se splatností 15 dnů.

7.  Pokud se plnění této Smlouvy stane nemožným z důvodu zásahu vyšší moci, do 2 měsíců od okamžiku, kdy takový zásah vyjde najevo, smluvní strana, která se bude odvolávat na vyšší moc, požádá druhou smluvní stranu o úpravu Smlouvy ve vztahu k předmětu, k ceně anebo době plnění. Pokud nedojde k dohodě, má smluvní strana, která se dovolala vyšší moci, právo odstoupit od Smlouvy. Za vyšší moc se považují okolnosti, které vznikly po uzavření Smlouvy v důsledku smluvními stranami nepředvídatelných a jiných neodvratitelných událostí mimořádné povahy, které mají bezprostřední vliv na plnění Smlouvy, např. válka, mobilizace, povstání, stávka, živelné pohromy, požár, pandemie, embargo atd. Účinky odstoupení nastanou dnem doručení písemného oznámení nebo dnem uložení oznámení u držitele poštovní licence v případě neúspěšného pokusu o doručení. Smluvní strany se zavazují, že poté do 5 dnů od účinnosti odstoupení provedou inventuru a vyúčtování skutečně provedených prací a zhotovitel předá provedené práce objednatel převezme. O takovém předání a převzetí bude pořízen oběma stranami zápis s náležitostmi protokolu o předání a převzetí Díla, bude v něm podrobně popsán stav rozpracovanosti Díla, provedeno jeho ocenění, vymezeny vady a nedodělky a sjednán způsob jejich odstranění. 

8.  Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy do 14 kalendářních dnů od uzavření této smlouvy bez udání důvodu. Nebude-li dodržena tato lhůta, má objednatel nárok na smluvní sankci ve výši 20 000Kč včetně DPH.

16.  Komunikace a doručování

1. Smluvní strany si ujednaly, že za písemnou komunikaci se považuje též emailová korespondence na emailové adresy objednatele a zhotovitele uvedené v záhlaví této smlouvy, bez nutnosti připojení zaručeného elektronického podpisu.

2. Pokud dojde ke změně osob, adres či jiných údajů dotčených osob či u některé ze smluvních stran, je tato smluvní strana povinna neprodleně oznámit druhé smluvní straně tuto změnu, a to způsobem dle tohoto bodu Smlouvy.

17.  Zpracování osobních údajů

1.  Objednatel bere na vědomí, že zhotovitel jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje objednatele poskytnuté objednatelem ve Smlouvě či ve vztahu ke Smlouvě, a to v rozsahu a zcela v souladu s obecným nařízením Evropského Parlamentu a Rady č. 2016/679 o ochraně osobních údajů a předpisů souvisejících, stejně jako zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále společně také jen „GDPR“). 

2.  Účelem zpracování osobních údajů je provedení a dodání Díla, umožnění uplatnění práv objednatele z vadného plnění, resp. záruky za jakost, a plnění dalších povinností stanovených právními předpisy zhotoviteli. 

3.  Titulem zpracování osobních údajů zhotovitelem je plnění povinností ze Smlouvy a z právních předpisů

4.  Objednatel bere na vědomí, že ve vztahu ke svým osobním údajům má vůči zhotoviteli jako správci osobních údajů tato práva: přístup k osobním údajům, oprava osobních údajů, námitka zpracování, omezení zpracování, výmaz osobních údajů, přenositelnost, odvolání souhlasu, podání stížnosti u dozorového úřadu – Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz.

5. Objednatel svá práva dle GDPR může u zhotovitele uplatnit prostřednictvím e-mailu zhotovitele uvedeného v záhlaví Smlouvy.

18.  Závěrečná ustanovení

1. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení Smlouvy neplatné nebo neúčinné, byť jen z části, nebo některá ustanovení chybí, nedotýká se to ostatních ustanovení Smlouvy, která zůstávají platná, účinná. Smluvní strany se v tomto případě zavazují sjednat namísto neplatného nebo neúčinného takové ustanovení, které nejlépe odpovídá zamýšlenému účelu původního ustanovení. V případě, že ustanovení zcela chybí, smluvní strany sjednají ustanovení, které odpovídá tomu, co by podle smyslu a účelu Smlouvy bylo bývalo sjednáno, kdyby tato záležitost byla bývala známa již od počátku. Uvedené se užije i v případech, kdy dojde ke zjištění nedostatků Smlouvy anebo Díla ve vztahu k Dotaci. Úpravy Smlouvy se uplatní nezávisle s tím, že úpravu se smluvní strany zavazují provést nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne doručení písemné výzvy k takovému postupu.

2. Smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami. 

3. Smlouva může být měněna a doplňována pouze formou písemných vzestupně číslovaných dodatků podepsaných oběma smluvními stranami. 

4. Smlouva se řídí právem České republiky. 

5. Smlouva je vyhotovena ve dvou originálech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom originálu.

6. Smluvní strany se zavazují, že veškeré spory ze Smlouvy nebo vzniklé v souvislosti s ní budou řešit především smírně. Pokud se nepodaří spor vyřešit smírnou cestou ve lhůtě 60 dní od jeho vzniku, budou všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho řádu třemi rozhodci, v případě že objednatel je podnikatelem, jinak u místně a věcně příslušného soudu zhotovitele.

7. Odpověď smluvní strany, ve smyslu § 1740 odst. 3 OZ, s dodatkem nebo odchylkou, která podstatně nemění podmínky nabídky, není přijetím nabídky na uzavření Smlouvy. 

8. Strany se dohodly, že kromě případů upravených v § 2913 odst. 2 OZ zprostí škůdce povinnosti k náhradě škody také mimořádná, nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli v době, kdy byl škůdce v prodlení s plněním smluvených povinností, avšak pouze od okamžiku vzniku takové překážky.

9. Práva vzniklá z této smlouvy nesmí být postoupena bez předchozího výslovného písemného souhlasu druhé strany. Za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových, či jiných elektronických zpráv.

10. Veškeré technické podklady zůstávají duševním vlastnictvím zhotovitele a nesmějí být kopírovány ani jinak rozmnožovány, předávány třetím osobám a nesmí sloužit ke zhotovování zařízení a jejich dílů.

11. Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující Smlouvu jsou k tomuto úkonu oprávněny.

12. Smlouva, vč. jejích příloh obsahuje úplné ujednání o předmětu Smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a chtěly ve Smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této Smlouvy. Žádný projev stran učiněný při jednání o Smlouvě ani projev učiněný po uzavření Smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními Smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.

13. Smluvní strany si ujednaly, že pokud bude plnění podle Smlouvy vadné a vada bude odstranitelná, nemůže smluvní strana, které bylo plněno, požadovat slevu z ceny Díla, pokud je vada odstranitelná a smluvní Strana, která plnila (a) je připravena takovou vadu odstranit; (b) bez zbytečného odkladu začne vyvíjet činnost směřující k odstranění vady; (c) v takové činnosti řádně pokračuje; a (d) v rozumném čase a řádně vadu odstraní či předmět plnění vymění za bezvadný.

14.  Smluvní strany po přečtení Smlouvy prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že Smlouva byla sepsána vážně, určitě, srozumitelně a na základě jejich pravé a svobodné vůle, na důkaz čehož připojují své podpisy. 

15.  Nedílnou součást této Smlouvy tvoří následující přílohy: 

1.      Položkový rozpočet zhotovitele

2.      Stavební připravenost

3.      Zvláštní podmínky a ujednání

bottom of page